Przejdź do treści

Składniki Roślinne

  • Cascara sagrada Rhamnus purshiana movea
    Szakłak amerykański – niezłe ziółko!

    Szakłak amerykański (Rhamnus purshiana D.C.) to roślina której cenne właściwości lecznicze znane były mieszkańcom Ameryki Północnej na długo przed pojawieniem się tej rośliny w lecznictwie europejskim.

  • rumianek pospolity movea
    Rumianek pospolity

    Rumianek pospolity (Matricaria chamomilla L.) to często występująca w Polsce roślina. Znamy ją nie tylko z kwiatów o biało-żółtej barwie lecz również z właściwości leczniczych

  • Mięta pieprzowa zaparcia movea
    Mięta pieprzowa

    Mięta pieprzowa (Mentha piperita L.) to roślina występująca w Europie i Ameryce Północnej, o charakterystycznym zapachu i „chłodzącym” smaku.

Dieta a zaparcia

Koktajle wspomagające lepsze trawienie
Koktajle wspomagające lepsze trawienie

Trawienie jest jednym z najbardziej złożonych procesów odbywających się w ludzkim organizmie, a przy tym jednym z najważniejszych dla jego właściwego funkcjonowania. Odpowiednie trawienie oznacza prawidłowe przyswajanie składników odżywczych i przekładanie jej na energię. Zaburzenie tego procesu oznacza między innymi gorsze wchłanianie witamin, a w konsekwencji również powstawanie innych dolegliwości. Wolniejsze trawienie to najczęściej obserwowana nieprawidłowość, której następstwem mogą być wzdęcia, gazy oraz stany zapalne. Proces na szczęście nie jest nieodwracalny, pomocna będzie dieta bogata w błonnik i wodę. Idealnym rozwiązaniem jest zastosowanie w tym celu odpowiednio skomponowanych koktajli.

Jakie złe nawyki żywieniowe popełniamy najczęściej?
Jakie złe nawyki żywieniowe popełniamy najczęściej?

Prawidłowo zbilansowana dieta wpływa na kondycję całego organizmu, a odpowiednia ilość składników odżywczych pomaga zapobiegać wielu schorzeniom. Chorobom cywilizacyjnym związanym pośrednio z dietą, a więc otyłości, nadciśnieniu, miażdżycy, cukrzycy czy przewlekłym problemom trawiennym można zapobiec komponując prawidłowo posiłki. Jakie złe nawyki żywieniowe popełniamy najczęściej i jak wyzbyć się ich na stałe?

Orzechowy zawrót głowy czyli smaczni sojusznicy w walce z zaparciami
Orzechowy zawrót głowy czyli smaczni sojusznicy w walce z zaparciami

Orzechy to określenie używane w sztuce kulinarnej do nazywania różnych nasion lub owoców o jadalnym, osłoniętym skorupką jądrze. Znane i wykorzystywane jest wiele rodzajów orzechów. Spożywamy je chętnie nie tylko z uwagi na ich walory smakowe, ale przede wszystkim z uwagi na właściwości prozdrowotne. Powszechnie wiadomo, że orzechy są dobrym źródłem związków mineralnych, witamin (m.in. z grupy B, które kojąco wpływają na funkcjonowanie układu nerwowego) oraz nienasyconych kwasów tłuszczowych, niezbędnych do lepszego funkcjonowania organizmu. Ponadto niektóre z orzechów mogą pomagać w walce z zaparciami. 

Owoce i warzywa wspomagające pracę układu pokarmowego
Owoce i warzywa wspomagające pracę układu pokarmowego

Warzywa i owoce dostarczają nam wielu cennych witamin i minerałów. Codzienna dieta powinna więc obfitować w produkty należące do tej grupy żywnościowej. Większość z nas wie, że dzięki posiłkom zawierającym warzywa i owoce wzmacniamy naszą odporność, zmniejszamy ilość wolnych rodników, wpływamy na przyspieszenie gojenia się ran oraz zapewniamy zdrowy wygląd skóry. Oprócz tego owoce pełnią ważną rolę w prawidłowej pracy układu pokarmowego. Z uwagi na dużą zawartość błonnika, który ma zdolność pęcznienia w przewodzie pokarmowym, regulują motorykę przewodu pokarmowego, przyspieszają pasaż jelitowy, dzięki czemu sprawdzają się zarówno w profilaktyce jak i wspomaganiu leczenia zaparć. Czy jednak wszystkie owoce i warzywa jednakowo wspomagają pracę naszego układu pokarmowego? 

Problemy z wypróżnianiem

Ruch a zaparcia

ruch movea zaparcia siedzieć
Zaparcia – efekt siedzącego trybu życia
Za nieregularne wypróżnienia obwinia się najczęściej nieprawidłową, ubogą w błonnik pokarmową dietę.
ruch movea zaparcia
Kilkanaście minut dziennie – bieganie
Szacuje się, że co druga kobieta i co czwarty mężczyzna boryka się z problemem zaparć! Wśród przyczyn ich powstawania najczęściej wymienia się złe nawyki żywieniowe.