Przejdź do treści

Składniki Roślinne

  • Cascara sagrada Rhamnus purshiana movea
    Szakłak amerykański – niezłe ziółko!

    Szakłak amerykański (Rhamnus purshiana D.C.) to roślina której cenne właściwości lecznicze znane były mieszkańcom Ameryki Północnej na długo przed pojawieniem się tej rośliny w lecznictwie europejskim.

  • rumianek pospolity movea
    Rumianek pospolity

    Rumianek pospolity (Matricaria chamomilla L.) to często występująca w Polsce roślina. Znamy ją nie tylko z kwiatów o biało-żółtej barwie lecz również z właściwości leczniczych

  • Mięta pieprzowa zaparcia movea
    Mięta pieprzowa

    Mięta pieprzowa (Mentha piperita L.) to roślina występująca w Europie i Ameryce Północnej, o charakterystycznym zapachu i „chłodzącym” smaku.

Dieta a zaparcia

Jak alkohol wpływa na trawienie?
Jak alkohol wpływa na trawienie?

Na temat alkoholu i wpływu jego spożywania na trawienie powstało sporo mitów. Wiele osób uważa, że jest on korzystny dla metabolizmu, a połączenie go z ciężkostrawnymi potrawami ma pozytywne skutki dla organizmu. Z drugiej strony ci, którzy często sięgają po mocne trunki są narażeni na zapalenie błony śluzowej żołądka, a nawet jego nowotwory. Jak tak naprawdę alkohol wpływa na pracę układu pokarmowego?

Świąteczne jedzenie: jak zachować lekkość?
Świąteczne jedzenie: jak zachować lekkość?

Święta Bożego Narodzenia kuszą atmosferą, zapachami i stołem uginającym się od przysmaków, które aż proszą się o dokładkę. Nawet ci, którzy w trakcie całego roku dbają o sylwetkę i trzymają lekkostrawną dietę, rzadko kiedy są w stanie nie ulec świątecznym smakowitościom. Jak więc zachować bożonarodzeniowe tradycje, a równocześnie nie doświadczać przykrych objawów przejedzenia?

Koktajle wspomagające lepsze trawienie
Koktajle wspomagające lepsze trawienie

Trawienie jest jednym z najbardziej złożonych procesów odbywających się w ludzkim organizmie, a przy tym jednym z najważniejszych dla jego właściwego funkcjonowania. Odpowiednie trawienie oznacza prawidłowe przyswajanie składników odżywczych i przekładanie jej na energię. Zaburzenie tego procesu oznacza między innymi gorsze wchłanianie witamin, a w konsekwencji również powstawanie innych dolegliwości. Wolniejsze trawienie to najczęściej obserwowana nieprawidłowość, której następstwem mogą być wzdęcia, gazy oraz stany zapalne. Proces na szczęście nie jest nieodwracalny, pomocna będzie dieta bogata w błonnik i wodę. Idealnym rozwiązaniem jest zastosowanie w tym celu odpowiednio skomponowanych koktajli.

Jakie złe nawyki żywieniowe popełniamy najczęściej?
Jakie złe nawyki żywieniowe popełniamy najczęściej?

Prawidłowo zbilansowana dieta wpływa na kondycję całego organizmu, a odpowiednia ilość składników odżywczych pomaga zapobiegać wielu schorzeniom. Chorobom cywilizacyjnym związanym pośrednio z dietą, a więc otyłości, nadciśnieniu, miażdżycy, cukrzycy czy przewlekłym problemom trawiennym można zapobiec komponując prawidłowo posiłki. Jakie złe nawyki żywieniowe popełniamy najczęściej i jak wyzbyć się ich na stałe?

Problemy z wypróżnianiem

Ruch a zaparcia

Joga na lepsze trawienie
Joga na lepsze trawienie
Regularna aktywność fizyczna to obok zdrowej diety jeden z kluczowych czynników decydujących o prawidłowym trawieniu. Odpowiednie procesy trawienne opierają się na właściwym jego tempie, braku magazynowania złogów z pożywienia zawierających toksyny, dobrym przyswajaniu składników odżywczych oraz uczuciu lekkości i energii. Zwłaszcza w tych ostatnich nieocenione będzie systematyczne uprawianie jogi.
ruch movea zaparcia siedzieć
Zaparcia – efekt siedzącego trybu życia
Za nieregularne wypróżnienia obwinia się najczęściej nieprawidłową, ubogą w błonnik pokarmową dietę.