Przejdź do treści

Koktajle wspomagające lepsze trawienie

Trawienie jest jednym z najbardziej złożonych procesów odbywających się w ludzkim organizmie, a przy tym jednym z najważniejszych dla jego właściwego funkcjonowania. Odpowiednie trawienie oznacza prawidłowe przyswajanie składników odżywczych i przekładanie jej na energię.

Jakie złe nawyki żywieniowe popełniamy najczęściej?

Prawidłowo zbilansowana dieta wpływa na kondycję całego organizmu, a odpowiednia ilość składników odżywczych pomaga zapobiegać wielu schorzeniom. Chorobom cywilizacyjnym związanym pośrednio z dietą, a więc otyłości, nadciśnieniu, miażdżycy, cukrzycy czy przewlekłym problemom trawiennym można zapobiec komponując prawidłowo posiłki.

Orzechowy zawrót głowy czyli smaczni sojusznicy w walce z zaparciami

Które orzechy wybrać przy walce z zaparciami?

W naszym kraju od dawna znane są orzechy włoskie. ¼ filiżanki zawiera ok 1,7 g błonnika co w porównaniu do obfitujących w ten składnik pokarmowy warzyw, wydaje się niewielką ilością. Gdy jednak umiejętnie wykorzystamy ich potencjał podczas przygotowywania posiłku to skomponujemy pełnowartościowe danie (np. jako dodatek do sałatek owocowych czy warzywnych).

Owoce i warzywa wspomagające pracę układu pokarmowego

Jakie owoce wybrać w codziennej diecie?

Wśród owoców korzystne działanie będą miały owoce zawierające drobne pestki. Należą do nich: truskawki, jeżyny, maliny, porzeczki, agrest czy kiwi, wszystkie zawierające ok. 5-6 g błonnika w 100 g świeżego produktu. Owoce te są równocześnie bogatym źródłem witamin, w tym witaminy C, a nasiona agrestu czy czarnej porzeczki zawierają niezwykle cenny dla prawidłowej kondycji skóry kwas gamma linolenowy. Gruszki to kolejne owoce na liście tych o łagodnym działaniu przeczyszczającym.

Domowe sposoby na kłopoty z wypróżnianiem – jak sobie pomóc korzystając z domowej spiżarni

Domowe sposoby na walkę z zaparciami

Dostępne każdemu i bezpieczne sposoby to tzw. „sposoby domowe”. Ponieważ znaczny odsetek występujących zaparć wynika z nieodpowiedniej diety warto pamiętać, że właściwa jej modyfikacja może przynieść dobroczynne w skutkach efekty. W diecie osoby z zaparciami powinny znaleźć się produkty zawierające błonnik. Znajdziemy go np. w płatkach owsianych, musli, owocach, warzywach, kaszach czy brązowym ryżu.

Przyprawy wspomagające trawienie

Zaburzenia pracy układu pokarmowego należą do najczęstszych problemów zdrowotnych wieku dojrzałego. Nieprawidłowości w jego funkcjonowaniu dotyczą m.in. skąpego wydzielania soków trawiennych oraz nadmiernego gromadzenia gazów w jelitach (co może być m.in. skutkiem zaparć). Ponieważ zioła od najdawniejszych czasów postrzegane są jako leki na różne choroby, również szeroko rozumiane zaburzenia trawienia mogą być łagodzone z ich pomocą.

 

Subskrybuj Dieta a zaparcia