Przejdź do treści

Jak alkohol wpływa na trawienie?

Na temat alkoholu i wpływu jego spożywania na trawienie powstało sporo mitów. Wiele osób uważa, że jest on korzystny dla metabolizmu, a połączenie go z ciężkostrawnymi potrawami ma pozytywne skutki dla organizmu. Z drugiej strony ci, którzy często sięgają po mocne trunki są narażeni na zapalenie błony śluzowej żołądka, a nawet jego nowotwory.

Świąteczne jedzenie: jak zachować lekkość?

Święta Bożego Narodzenia kuszą atmosferą, zapachami i stołem uginającym się od przysmaków, które aż proszą się o dokładkę. Nawet ci, którzy w trakcie całego roku dbają o sylwetkę i trzymają lekkostrawną dietę, rzadko kiedy są w stanie nie ulec świątecznym smakowitościom. Jak więc zachować bożonarodzeniowe tradycje, a równocześnie nie doświadczać przykrych objawów przejedzenia?

Koktajle wspomagające lepsze trawienie

Trawienie jest jednym z najbardziej złożonych procesów odbywających się w ludzkim organizmie, a przy tym jednym z najważniejszych dla jego właściwego funkcjonowania. Odpowiednie trawienie oznacza prawidłowe przyswajanie składników odżywczych i przekładanie jej na energię.

Jakie złe nawyki żywieniowe popełniamy najczęściej?

Prawidłowo zbilansowana dieta wpływa na kondycję całego organizmu, a odpowiednia ilość składników odżywczych pomaga zapobiegać wielu schorzeniom. Chorobom cywilizacyjnym związanym pośrednio z dietą, a więc otyłości, nadciśnieniu, miażdżycy, cukrzycy czy przewlekłym problemom trawiennym można zapobiec komponując prawidłowo posiłki.

Orzechowy zawrót głowy czyli smaczni sojusznicy w walce z zaparciami

Które orzechy wybrać przy walce z zaparciami?

W naszym kraju od dawna znane są orzechy włoskie. ¼ filiżanki zawiera ok 1,7 g błonnika co w porównaniu do obfitujących w ten składnik pokarmowy warzyw, wydaje się niewielką ilością. Gdy jednak umiejętnie wykorzystamy ich potencjał podczas przygotowywania posiłku to skomponujemy pełnowartościowe danie (np. jako dodatek do sałatek owocowych czy warzywnych).

Owoce i warzywa wspomagające pracę układu pokarmowego

Jakie owoce wybrać w codziennej diecie?

Wśród owoców korzystne działanie będą miały owoce zawierające drobne pestki. Należą do nich: truskawki, jeżyny, maliny, porzeczki, agrest czy kiwi, wszystkie zawierające ok. 5-6 g błonnika w 100 g świeżego produktu. Owoce te są równocześnie bogatym źródłem witamin, w tym witaminy C, a nasiona agrestu czy czarnej porzeczki zawierają niezwykle cenny dla prawidłowej kondycji skóry kwas gamma linolenowy. Gruszki to kolejne owoce na liście tych o łagodnym działaniu przeczyszczającym.

Subskrybuj Dieta a zaparcia