Przejdź do treści
ruch movea zaparcia siedzieć

Zaparcia – efekt siedzącego trybu życia

Za nieregularne wypróżnienia obwinia się najczęściej nieprawidłową, ubogą w błonnik pokarmową dietę. Jednakże lista sprawców problemu jest nieco dłuższa. Wiesz,
że siedzący tryb życia i brak aktywności fizycznej też ma znaczenie w powstawaniu zaparć?

 

Uporczywe zaparcia mogą być wywołane wieloma czynnikami. Wśród nich należy wymienić te mające związek z zaburzeniami czynnościowymi jelit oraz wtórne – nieprawidłowa dieta, choroby, stres, pośpiech, nadużywanie niektórych leków i siedzący tryb życia. Siedzący tryb życia znacznie zwalnia pracę jelit, a co za tym idzie – czas przesuwu treści pokarmowej.

 

Jednym ze sposobów walki z zaparciami jest zwiększenie aktywności fizycznej. Ćwiczenia są bowiem istotnym elementem leczenia zaparć. Zaleca się spacer (2-5 km dziennie), bieganie (30min. dziennie), pływanie (co drugi dzień). Bardzo istotne są też ćwiczenia wzmacniające mięśnie brzucha, które odgrywają dużą rolę w efektywnych wypróżnieniach1. Przy wyborze formy aktywności fizycznej należy kierować się jednak przede wszystkim własnymi upodobaniami. Ważne jest, by podjęte działania sprawiały nam przyjemność, wówczas o wiele łatwiej o regularność i wytrwanie w postanowieniach.

 

Pierwszych pozytywnych zmian w regulacji wypróżnień należy się spodziewać po kilku tygodniach przestrzegania diety i ćwiczeń.

1 Comments

(niezweryfikowany)

30 August 2017

Dodaj Komentarz
Fajne porady! Rzeczywiście małe zmiany, trochę ruchu w ciągu dnia wiele znaczą.

Dodaj komentarz