Przejdź do treści

Probiotyki i prebiotyki - skuteczny sposób na zaparcia?

Zaparcia to problem dotyczący wielu osób. Przyczyny zaparć są różne, a ten problem pojawia się niezależnie od wieku. Najczęściej ich występowanie wiąże się ze złą dietą jednak przyczyną utrudnionej defekacji może być także przyjmowanie niektórych leków oraz występowanie różnych chorób. Powstawaniom zaparć mogą sprzyjać również zaburzenia równowagi mikroflory przewodu pokarmowego.

Gluten czy jest odpowiedzialny za kłopoty z trawieniem?

Spożywane od dawna przez człowieka zboża takie jak pszenica, jęczmień, owies czy żyto stały się produktami coraz częściej wykluczanymi z diety wielu osób. Dzieje się tak ponieważ ziarna tych zbóż zawierają gluten, czyli mieszaninę białek roślinnych, w tym z grupy prolamin, zdolnych u niektórych z nas do wywoływania różnych reakcji nadwrażliwości. Szkodliwa substancja jest inna dla różnych zbóż: gliadyna w pszenicy, sekalina w życie, hordeina w jęczmieniu i awenina w owsie.

Zła dieta – jakich produktów unikać i co jeść na zaparcia?

Zaparcia to problem, którego występowanie często wynika z nieodpowiedniej diety. Złe nawyki żywieniowe mają wpływ na pojawienie się zaburzeń pracy układu pokarmowego, w tym występowania zaparć. Dlatego zmiana sposobu odżywiania jest podstawowym zaleceniem dla osób mających trudności z wypróżnieniem. Co jeść na zaparcia? Do menu powinno się wprowadzić produkty wysokobłonnikowe, zwiększyć objętość spożywanych płynów, wykonywać ćwiczenia fizyczne zwiększające perystaltykę jelit.

Słodka chwila zapomnienia z czekoladą!

Odchudza, poprawia pracę serca, redukuje ryzyko udaru, chroni skórę przed słońcem, pobudza, poprawia nastrój i koncentrację, obniża ciśnienie… Naukowcy raz po raz dostarczają nam kolejne dowody na to, aby polubić się z czekoladą. Badania ostatnich lat wskazują na pozytywny wpływ tego smakołyku na nasze zdrowie!

 

Subskrybuj Żywienie