Przejdź do treści

Joga na lepsze trawienie

Regularna aktywność fizyczna to obok zdrowej diety jeden z kluczowych czynników decydujących o prawidłowym trawieniu. Odpowiednie procesy trawienne opierają się na właściwym jego tempie, braku magazynowania złogów z pożywienia zawierających toksyny, dobrym przyswajaniu składników odżywczych oraz uczuciu lekkości i energii.

Zaparcia – efekt siedzącego trybu życia

Za nieregularne wypróżnienia obwinia się najczęściej nieprawidłową, ubogą w błonnik pokarmową dietę. Jednakże lista sprawców problemu jest nieco dłuższa. Wiesz,
że siedzący tryb życia i brak aktywności fizycznej też ma znaczenie w powstawaniu zaparć?

 

Kilkanaście minut dziennie – bieganie

Szacuje się, że co druga kobieta i co czwarty mężczyzna boryka się z problemem zaparć! Wśród przyczyn ich powstawania najczęściej wymienia się złe nawyki żywieniowe. Rzeczywiście, pierwszym krokiem na drodze do wygranej z zaparciami powinna być zmiana sposobu żywienia, ale równie ważna jest aktywność fizyczna.

Przyzwyczailiśmy się do wygody. Do tego, że wszędzie można podjechać samochodem, metrem, tramwajem. No właśnie... podjechać, a dlaczego nie podejść lub "podskoczyć" na rowerze?

Subskrybuj Aktywność fizyczna